تبلیغات
منتظر یار - زنان و مجامع عمومی
جمعه 22 اردیبهشت 1391

زنان و مجامع عمومی

   نوشته شده توسط: محمد نویدی    

در بحث فوق اول این موضوع باید روشن شود که آیا زن موجودی است اجتماعی لکن حق دارد در کارهای علمی و اجتماعی فعالیت نماید و به نیازهای مختلف جامعه خود مساعدت کند؟ و یا اینکه موظف است در پشت برده و حجاب خانه قرار گیرد و فقط به کد بانویی و تربیت فرزندان و امور خانه در داخل خانه مشغول گردد و هیچ نقش اجتماعی نباید داشته باشد؟ در بررسی آیات و احادیث زیادی مشخص می شود که اسلام طرفدار فرض اول یعنی زن موجودی اجتماعی آفریده شده و حقوق اجتماعی او را خداامضاء نموده و در تمام کارهای علمی تجارتی و غیره ...استقلال وی را به رسمیت می شناسد . بس زن موجودی است اجتماعی و اساسا آیات و اخبار حجاب زن اجتماعی بودن او را در بر دارد در غیر این صورت حجاب بی معنی بود. اصولاچگونه اسلام ازادی زنان را در امور تجارت و بازرگانی و شئون اجتماعی امضاء می کند ولی به وی اجازه خارج شدن از منزل را نمیدهد مگر اد اره این امور در داخل خانه امکان بذیر است؟دختران شعیب(بیامبر ص )در خارج از خانه به امور زندگی می برداختند و به گوسفندان آب می دادند و حضرت فاطمه (ع)هر هفته در کنار قبور شهدا شرکت می کرد و رسول خدا (ص) همسرانش را به سفر و جنگ وجهاد می برد و زنان دیگر در صحنه های جنگ شرکت فعال داشتند و احادیثی از محبوس کردن زنان در خانه سرزنش می نماید ....

همه اینها دلیل اجتماعی بودن طایفه زنان است زنان و دختران مسلمان وظیفه شرعی دارندکه در درس و فعالیت اجتماعی کوشا باشند و کارهای اساسی و نیازمندی های مختلف زنان را به عهده بگیرند و در صورت ناتوانی تا رفع این مشکلات همگی مسئولند و در پیشگاه خداوند مواخذه و معاقب خواهند شد . هرگز دین مقدس اسلام مخالف خروج زن از خانه نیست و انچه از نظر اسلام در این موارد حرام و ممنوع است خروج زنان با ظاهری اراسته و فریبنده است و در صورت مراعات این دو عامل فعالیت زنان در تمتم امور اجتماعی به جز چند مورد خاص بلا مانع و بلکه  گاهی واجب است.  

پیج رنک گوگل

پیج رنک سایت شما

پیج رنک

< < داغ کن - کلوب دات کام

پیج رنک گوگل

پیج رنک سایت شما

پیج رنک